تصویرسازی دیجیتال

تصویرسازی دیجیتال

تصویرسازی دیجیتال مانند آمادگی برای یک مسابقه عالی است. اگر تنها موفق شوید بزرگترین حریف خود را شکست دهید، خودتان می توانید یک پیروز باورنکردنی باشید. پیروزی نیازمند: تعهد شدید ، صبر و تحمل ، و استراتژی زیادی است.

چگونه میتوانیم مهارت های خود را در تصویرسازی دیجیتال بالا ببرم؟

آیا طراحی روزانه مرا در تصویرسازی موفق می کند؟

اگر تمرین کنید که یک استیکر را به مدت ده هفته بکشید، فکر می کنید تا هفته دهم مهارت های لازم را برای طراحی انواع استیکر داشته باشید؟

متاسفانه نه.

بزرگترین تصور اشتباهی که من از هنرمندان دیدم این تصور است که اگر هر روز ترسیم کنند، تکنیک آنها به طور خودکار بهبود می یابد. در صورتی که حقیقت چیز دیگری است. این که آیا شما هر روز به صورت دیجیتالی ترسیم می کنید یا نقاشی می کنید ، ایجاد مجدد همان چیزها فقط باعث می شود مجموعه مهارت های شما محدود شود.

تنها راهی که شما همیشه یاد می گیرید که چگونه بهتر شوید این است که خود را به چالش بکشید. همه هنرمندان می توانند قله را نیز تجربه کنند ، بنابراین اگر مهارت های خود را در حال بهبود نمی بینید ، ممکن است نشانه نارضایتی شما باشد. موارد را تغییر دهید و یاد بگیرید که چگونه مانند یک ورزشکار خلاق تمرین کنید تا به مسیر اصلی خویش رهنمون شوید.

مثل یک ورزشکار آموزش ببینید

همه ما می دانیم که این رقابت های شش پکیج یک شبه اتفاق نمی افتد و نه مدال های طلای المپیک. اما اگر می خواهید یک تحول باورنکردنی در هنر خود مشاهده کنید ، باید مانند یک ورزشکار تمرین کنید. و ورزشکاران با انجام یک ورزش به همان روش انتظار نتایج متفاوتی ندارند.

برای دیدن منظور من از عمل ، در ادامه ده روش آسان را براي تفسير بهتر تصویرسازی ديجيتال تقسيم مي كنم.

تبلیغات

1. نقاط قوت و ضعف خود را لیست کنید

یک سند جدید باز کنید یا یک کاغذ بیرون بیاورید و آن را به دو صفحه تقسیم کنید. از یک طرف آن را “نقاط قوت” عنوان می کند ، و از طرف دیگر “نقاط ضعف”. نقاط قوت و ضعف خود را لیست کنید تا بهتر بگویید در حال حاضر در کجا قرار دارید. اگر در پر کردن لیست مشکلی دارید ، از یک فرد همکار معتبر کمک بخواهید.

نقاط قوت و ضعف خود را برای بهبود تصاویر دیجیتال خود ذکر کنید

2. عادات قدیمی خود را تعیین کنید

عاداتی که شما را از موفقیت خلاق باز می دارد چیست؟ هیچ راه بهتری برای تعیین آنها وجود ندارد تا اینکه به برخی از کارهای قدیمی خود نگاه کنید. چند تا از تصویرسازی های قدیمی خود را کنار هم قرار دهید. مگر اینکه سعی در بهتر شدن داشته باشیم ، ذهن ما تمایل به حفظ عادات مشابه با گذشته داریم.

اولین قدم برای پیشرفت ، شناخت نقاط ضعف شماست ، اما با این مرحله با قرار دادن آنها در مقابل خود به عادت های بد خود پی می برید. كلاژي از كارهاي قديمي خود را به عنوان يادآور اينكه تا چه اندازه به شما آمده ايد و مواردي را كه مي خواهيد بهبود ببخشيد ، نگه داريد.

3. اهداف خلاق خود را هدف قرار دهید

اکنون که شما ایده ای راجع به آنچه باید برای آن کار کنید دارید، می توانید اهداف خلاقانه خود را آسان تر کنید. تهران در یک روز ساخته نشده است ، بنابراین سعی کنید همه چیز را به یکباره نگیرید. زمینه های اصلی که می خواهم آنها را بهبود بخشم کیفیت خط اسکیس ها ، حس کلی نورپردازی من و تغییر وضعیت بدن سوژه های من و غیره.

اهداف خلاقانه خود را برای بهبود هنر دیجیتال خود هدف قرار دهید

در اینجا نگاهی دزدگیرانه از اهداف من وجود دارد. تمرکز من بهبود کیفیت طرح ، موقعیت بدن و کلی طرح روشنایی است.

در اینجا با چالش کردن خودم برای تصویرسازی جدید ، این مسئله را برطرف خواهم کرد. با استفاده از این نقاشی ، تمام تلاش خود را خواهم کرد تا از عادتهایم آگاه باشم و سعی کنم بر آنها غلبه کنم.

4- استراتژی را از فیلم های فرآیند یاد بگیرید

GIF های متحرک و فیلم های سه بعدی که هنرمندان روند مرحله به مرحله نقاشی های دیجیتالی خود را نشان می دهند را ه دقت بررسی کنید. ما در دورانی زندگی می کنیم که هنرمندان حرفه ای به معنای واقعی کلمه رازهای خود را به اشتراک می گذارند ، بنابراین قبل از شما از معدن طلای دانش استفاده کنید! بنابراین من از شما می خواهم که روی انتخاب استراتژی های خاصی که هنرمندان برای تکمیل کار خود استفاده می کنند ، توجه کنید. من به شما یادگیری از سایت WWW.YOUTUBE.COM  را پیشنهاد میکنم چرا که به سادگی میتوانید هزاران ویدئوی آموزشی از تکنیک های اجرایی تصویرگران مطرح دنیا را ببینید و از آن ها استفاده کنید. امروزه ابزارهای زیادی در فتوشاپ وجود دارد که هنرمندان غیر از براش از آن ها نیز استفاده می کنند. سعی کنید یک روش جدید را که می خواهید در فرایند خود بگنجانید انتخاب کنید.

من ویدئویی از هنرمند ارون بلیز را در  YOUTUBE نشانک گذاری کردم. نه تنها نکات عالی برای هنر خط  و طراحی و تصویرسازی دیجیتال را شامل می شود ، بلکه برای ایجاد انگیزه در من بسیار مفید بوده و میتوان ساعاتی را برای یادگیری به او اختصاص داد.

داشتن یک تبلت بسیار مهم است حتی اگر ارزانترین و کوچکترین تبلت را خریداری کنید که بتوانید دست خود را روی آن بیاورید این امکان را به شما می دهد تا از مکانیک نقاشی با مداد استفاده کنید که در سنین جوانی یاد گرفته اید ، و استفاده از تصویر دیجیتال را به یک روند طبیعی تر تبدیل کنید. . در حالی که تبلت های بزرگتر فضای بیشتری برای ترسیم به شما می دهند ، مهمترین جنبه رایانه لوحی این است که تا چه اندازه می توانید نسبت به آن دقیق باشید یا چه میزان حساسیت به فشار تبلت شما دارد. تمام تبلت های Wacom یک مکان مطمئن برای شروع هستند.

نرم افزار Adobe Photoshop برای شروع کار با تبلت بسیار مناسب است، سعی کنید مهارت های خود را با دیدن کلیپ های آموزشی ومطالعه کتاب های مرتبط و نیز کلاس های تصویرسازی دیجیتال کامل کنید.

وکتور با پیکسل؟

Adobe Photoshop از مقادیر زیادی پیکسل برای ایجاد تصاویری که شما ترسیم کرده اید یا نقاشی می کنید استفاده می کند. تصاویر مبتنی بر پیکسل از تعدادی مجموعه پیکسل تشکیل شده اند و جزئیات تصویر با تعداد پیکسل های موجود محدود است زیرا هر پیکسل می تواند تنها یک رنگ باشد. طراحی یا نقاشی در فتوشاپ ، نتایج تعداد زیادی پیکسل است که برای ایجاد تصویر در کنار هم کار می کنند.

پرونده هایی که تعداد پیکسل های بیشتری دارند می توانند جزئیات بیشتری را ثبت کنند و رزولوشن بالاتری در نظر گرفته می شوند اما فضای بیشتری را در هارد دیسک شما و همچنین منابع سیستم جای می دهند. از آنجا که افزودن رزولوشن به یک تصویر پس از اتمام کار، به طور معمول یک ایده بد است ، مهم است که قبل از شروع پروژه درک کنید که چقدر رزولوشن لازم دارید. به این ترتیب ، شما می توانید تمام جزئیات مورد نیاز برای تصویر خود را ایجاد کنید.

وکتور برای ایجاد یک تصویر برداری به کار برده می شود. فضایی که هنرمند میتواند چندین شکل برداری مختلف را ایجاد کند و در مجموع یک تصویر کانلا برداری با لایه های فراوان داشته باشد Adobe Illustrator است. یک برنامه طراحی وکتور اختصاصی که علاوه بر استایل متمایزو خلق وکتورهای زیبا، این امکان را به شما می دهد که پس از تکمیل تصویرسازی، شما به تعداد پیکسل ها محدود نمی شوید و می توانید تصویر خود را بدون از دست دادن کیفیت، تغییراندازه دهید.

تصاویر مبتنی بر بردار محدودیت پیکسل ها را از نظر میزان جزییاتی که می توانند در آن داشته باشند ندارند. این باعث می شود وکتور بهترین شکل ممکن برای مواردی مانند آرم هایی باشد که بتوانند تغییر اندازه دهند.

سه ابزار اصلی برای دانستن در فتوشاپ

Layers Panel – پنل لایه ها عناصر مختلف یک تصویررا شامل می شود. مانند لباس که از الگوی اولیه جدا می شود، برای ایجاد هر تصویر چه برداری چه پیکسلی، پنل لایه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

Brush Panel – این یک پسوند ابزار قلم مو در Adobe Photoshop است ، در اینجا می توانید براش ها را با اندازه ، شکل و جهت های مختلف تنظیم کنید و یا حتی به خلق براش مورد نظر خود بپردازید.

ماسک های لایه ای – در Adobe Photoshop ، این ماسک ها به شما امکان می دهند قسمت های خاصی از یک لایه را پنهان کنید.

در مورد تکراری بودن  براشها نگران نباشید این تصور غلط وجود دارد که اگر شما از همان قلم مو یا براشی که هنرمندان دیگر استفاده کردند، استفاده کنید ، درست نباشد. در واقعیت ، قلم مو اثر هنری ایجاد نمی کند. این هنرمند است که آثار هنری را خلق می کند.

اگر تازه کار را شروع کرده اید ، باید روی براش های پیش فرض تمرکز کنید. به عنوان مثال: اگر با براش های پیش فرض شروع به کار کردید ، با استفاده از آنها سعی کنید و ظاهری را که می خواهید بدست آورید.

وقتی نمی توانید ظاهر مورد نظر خود را بدست آورید ، به دنبال ایجاد براش های خود بگردید. سخت کوشی و تمرین باعث می شود تا هنرمند شود. هنگامی که نمی توانید با آن براش ها به ظاهر خاصی برسید ، بنابراین آماده هستید که به ایجاد یا استفاده از براش های دیگر نگاه کنید.

کار خود را به صورت لایه ای ذخیره کنید، کارهای خود را با قالب فشرده شده به اشتراک بگذارید به طور مثال از برنامه ZIP استفاده کنید.

هنگام صرفه جویی در کار خود ، از فرمی استفاده کنید که لایه ها را پشتیبانی می کند تا بتوانید بعداً کار خود را تغییر دهید. در Photoshop یا SketchBook Pro ،PSD یا TIFF یک انتخاب عالی است. برای به اشتراک گذاشتن کار خود ، آن را در یک JPG یا قالب دیگر فشرده شده صاف کنید که باعث کاهش چشمگیر اندازه پرونده می شود. به یاد داشته باشید همیشه از گیرنده سؤال کنید یا مقصد را برای هر نوع فرمت پرونده دلخواه بررسی کنید. همه چیز در مورد تمرین مثل اولین باری که دوچرخه سوار می شوید ، هر چه بیشتر این کار را انجام دهید بهتر می توانید در آن کار کنید.

همه این مراحلی که تا به اینجا گفته شد  کار سختی خواهد بود و مجبور خواهید بود بارها و بارها این کار را انجام دهید. تنها راه بهتر شدن این است که سعی کنید ، تمرین کنید و به مهارت خود ادامه دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *