طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر

هدف اصلی طراحی کاراکتر را می توان نمادین کردن یک چهره و فیگور دانست. قبل از اینکه یک کاراکتر بر روی بسته بندی های ارائه شده در بازار یا در سینما و تلویزیون مطرح شود، باید با اصول درستی طراحی شود.

برای طراحی یک کاراکتر ما به چیزی بیش از یک چهره نیاز داریم. باید به کاراکتر شخصیت داد. جزئیاتی که آن ها را به یاد ماندنی و منحصر به فرد کند.
در این مقاله به اهمیت نقش طراحی شخصیت پرداخته می شود. چه نکاتی در خلق یک کاراکتر رعایت میشود.
فرآیند طراحی کاراکتر شامل چه مواردی میشود.

قیمت طراحی کاراکتر

قیمت طراحی کاراکتر

صرف اینکه یک کاراکتر رنگی باشد یا سیلوئت هزینه متفاوتی را در بردارد. انتخاب نوع پالت و به کارگیری رنگ های دارای تناسب و توازن و سایه پردازی آن هزینه بیشتری نسبت به کاراکتر های تک رنگ و سیلوئت دارد.

در کاراکتر سیلوئت به خاطر کم بودن جزئیات و هدم استفاده از رنگ و سایه روشن این هزینه پایین تر محاسبه می شود چون به نسبت اجرای کاراکتر رنگی از زمان کمتری برای طراحی آن استفاده می شود.

هزینه طراحی کاراکتره

طراحی کاراکتر چیست و به چه کاری می آید؟

طراحی کاراکتر پرداختن به شخصیت، رفتار و ظاهر کلی شخصیت با توجه به فرهنگ و معیارهای یک جامعه در هنرهای تجمسمی است. تکنیکی برای خلق شخصیت برای کالاهای دارای بسته بندی (مسکات)، انیمیشن، اسباب بازی و نشریه ها و کتاب هاست.
طراحان آن را وسیله ای برای انتقال یک محتوا می دانند. برای بیان تمام جزئیات یک شخصیت، مانند اشکال، پالت رنگی و تناسبات، ویژگی های زیبایی شناختی و روان شناسی و فرهنگی و مذهبی.
طراح کاراکتر با طراحی یک کارکتر منحصر به فرد و اصیل برای مخاطبان حس آشنایی و دسترسی را به همراه می آورد.
طراحی چیزی منحصر به فرد و اصیل که برای مخاطب نیز احساس آشنایی و دسترسی داشته باشد. این یک چالش باورنکردنی است، اما هنرمندان یک چالش خوب را دوست دارند.

طراحی شخصیت چیست؟

طراحی شخصیت

طراحی شخصیت شکلی از هنر مفهومی است و شامل تعریف بصری ظاهرو فیزیک، شخصیت، رفتار و زیبایی‌شناسی شخصیت می شود. یک زراحی شخصیت خوب باور پذیر و واقع بینانه است. خلق یک شخصیت و هویت بخشی به آن در درجه اول به سلیقه و نظر سفارش دهنده آن بستگی دارد. سپس تحقیق و مطالعه و بررسی ظاهر، حرکت، رفتار و منش کاراکترها به صورت نمادین آن ها در طراحی استفاده کنند.

طراحی شخصیت

تکنیک های طراحی کاراکتر

در اینجا قصد داریم به طور کامل درباره تکنیک های طراحی کاراکتر در تصویرسازی کتاب کودک بپردازیم:

کاراکتر های سیلوئت و کاراکتر های تمام رنگ

پس از حذف تمام رنگ ها و جزئیات، کلیات کاراکتر را برای اجرای سیلوئت آن آماده می کنند. منظور از سیلوئت طرح تک رنگ از شمای کلی یک کاراکتر است.

برای استفاده در لوگو هم بسیار کارآمد است. بیشترین کاربرد را در لوگو و محصولات تجاری دارد و خیلی بامحصولات غذایی و کودکان هم خوانی ندارد.

کاراکترهای تمام رنگ را باتوجه به یک پالت رنگی مشخص طراحی میکنند که این پالت رنگی میتواند رنگ سازمانی یک برند باشد و همگام با اهداف کلی یک سازمان طراحی شوند. در غیر این صورت اسنفاده زیاد از رنگ ها بدون در نظر گرفتن پالت مشخص باعث حواس پرتی مخاطب شده و توجه او را پایین می آورد.

استفاده از مکمل های رنگی در ساخت پالت رنگی بسیار رایج و اثر گزار است. به طور کلی هرچه پالت رنگی ساده تر باشد بهتر و کارآمد تر است. پس یادمان باشد استفاده از رنگ های زیاد و اصطلاحا رنگارنگ کردن کاراکتر آن را پیچیده میکند و اثرگزاری کمتری برای مخاطبان دارد. رنگ مناسب میتواند به تنظیم حال و هوای شخصیت کمک کند.

تا مخاطب بفهمد که دارد به چه نوع شخصیتی نگاه میکند دوستانه یا نه چندان دوستانه. یه کار گیری دانش رنگ شناسی به شناخت بهتر روحیات و شخصیت کاراکتر کمک می کند.

برای مثال رنگ سبز صورتی و لیمویی و آبی و ترکیب آن با سفید نشانه خلوص و پاکی و رنگ های خاکستری بنفش قهوه ای و ترکیب آن با مشکی نشانه مرموز بودن تاریکی و خشونت و غم است.

اغراق

از مهم ترین مولفه های اصلی طراحی شخصیت است. استفاده عمدی از ویژگی های خاص که به کاراکتر هویت بصری بدهد و موجب پاسخ های عاطفی و روانی مخاطبان خود شود. به عنوان مثال یک کاراکتر ترسناک با یک کاراکتر قهرمانی احساس های متفاوتی در بیننده ایجاد میکند. بر ذهن مخاطبان تاثیرات مختلفی ایجاد میکند.

معمولاً دیده می شود که تصاویر طراحی کاراکتر اغلب زمانی محبوب می شوند که ساده ساخته شوند. این به این دلیل است که هر شکلی که انتخاب می کنید معنای خاص خود را دارد. بنابراین، انتخاب شکل مناسب برای شخصیت یا داستانی که می‌خواهید پیرامون یک شخصیت بسازید بسیار مهم‌تر است.

اگر سعی کنید یک تصویر طراحی کاراکتر را با خطوط و شکل‌های زیاد عجیب و غریب بسازید، ممکن است مخاطبان شما نتوانند خود را آنطور که می‌خواهید با شخصیت ارتباط برقرار کنند.

برای ایجاد احساسات در طراحی کاراکتر

تکنیک های کاربردی برای ایجاد احساسات در طراحی شخصیت شامل موارد زیر است:

چشم ها

یکی از راه های بسیار پرقدرت در بیان احساسات در طراحی شخصیت طراحی درست و اصولی چشم ها هستند.چشم ها بیان کننده احساسات است. چه در انسان و حیوان چه یک جسم بی جان. اولین چیزی که مخاطب به صورت کملا ناخودآگاه به آن نگاه میکند چشمان کارکتر است. بیان و حرکت کارکتر از طریق چشمان او انجام می شود. چشم ها معرف شخصیت و خط داستانی کارکتر هستند.

وضعیت قرارگیری بدن (فیگور)

فکر کردن به اینکه کاراکتر چه فیگوری داشته باشد در آشکار کردن شخصیت کاراکتر موثر است. کمک میکند تا مخاطب با دیدن نوع فیگور داستانی را در ذهنش تعریف کند.

موقعیت مکانی کاراکتر

هنگام طراحی کاراکتر باید به این نکته توجه کرد که شخصیت متعلق به چه دوره یا مکانی است. محیط نهایی و پس زمینه ای که شخصیت در آن قرار دارد. هنگامی که یک دوره زمانی و مکانی مشخص انتخاب شد میتوان به جزئیات بیشتری پرداخت از جمله
نام
سن
ارتفاع
رنگ چشم
رنگ مو
تعریف خصوصیات فیزیکی (اسکار، لک، خال و غیره)
محل تولد
ویژگی و صفت بارز
وضعیت بدنی (نوع نشستن یا ایستادن)
این ها مواردی هستند که کارکتر را منخصر به فرد جلوه می دهند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *