نمایشگاه مجازی آثار تصویرگری هلن پاتوک با موضوع کرونا

نمایشگاه مجازی آثار تصویرگری هلن پاتوک با موضوع کرونا

در این مقاله سعی بر آن است تا با رویکرد تاثیرگزاری آثار تصویرسازی کودک و تصویرسازی بزرگسال بر جامعه به عنوان بخشی مهمی از اطلاع رسانی به مبحث کورونا بپرداریم و نقش تصویرسازی را در این دوران مورد بررسی قرار دهیم.

از آن جایی که بخش اعظم اطلاع رسانی در مورد این ویروس توسط رسانه ها و گرافیک و تبلیغات و تصویرسازی ها انجام می شود، هنرمندان تصویرگر نیز سعی دارند با حضور فعال خود در سراسر دنیا به وظیفه خود که اطلاع رسانی به کودکان و بزرگسالان و تشویق کادر درمان بیردازند لذا تصویرگران کودک با نمایشگاه های مجازی با موضوع: کمیک و یا کتاب های داستان و مجلات به داستان های مربوط به پیشگیری و درمان بیماران کورونایی پرداخته و گام مهمی را در این عرصه بردارند.

شعار این تصویرگران این است:

“ما به عنوان تصویرگر، عاشق ایموجی ها، تصویرسازی های کودک و طرح های کارتونی و خنده دار هستیم. “

هلن پاتوک قهرمان من تویی

تصویرسازی کتاب کودک “قهرمان من تویی ، کودکان چگونه با کوید 19 مبارزه کنند» به نویسندگی و تصویرگری«هلن پاتوک» بعد از شیوع جهانی ویروس کرونا منتشرشده و این نمایشگاه گزیده ای از تصاویر این کتاب است. این کتاب، به کوشش کمیته ثابت بین آژانس (IASC) ، که یکی ازمؤسسه های زیر مجموعه سازمان ملل است که هدف از تأسیس آن تقویت، بهبود و تحویل کمک های بشردوستانه است ، منتشرشده.

هدف از انتشار تصویرسازی های کودکانه این کتاب این است که به کودکان می آموزد که چگونه از خود در برابر کرونا و استرس های ناشی از آن محافظت کنند.

از آنجایی که کودکان جزء حساس و آسیب پذیر جامعه هستند، توجه به سلامت روان و جسم آن ها و آموزش های مورد نیازشان در قالب تصاویر شاد و آرامش بخش کمک فراوانی به خانواده ها و کودکان می کند.

کارولین گلوور 40روز 40 قهرمان آثار هنری روزانه برای تکریم کادر درمان کورونا

کارولین گلوور ، مدیر هنری و سلینا هیتک توت خلاق تبلیغاتی یک پروژه هنری روزانه در اینستاگرام که به کادر درمان و قهرمانان بحران Covid-19 افتخار می کنند و به جمع آوری پول برای موسسات خیریه NHS کمک می پردازند.

کارولین گلوور میگوید خیلی احساس خوبی داشتم که بتوانم در این مواقع نگران کننده از مهارتهایم در جهت مثبت استفاده کنم.

آنان این تصاویر را حراج می کنندتا برای مراکز خیریه کمک های مالی جمع آوری کنند. تعدادی هنرمند شگفت انگیز از جمله کلی آنا لندن ، جنی اسپینوزا ، ارین آنیکا ، ویکتوریا سمجونوا و لورین بوگلیو در این مجموعه با آنها همکاری می کنند. برای شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر  40 روز 40 قهرمان را در اینستاگرام دنبال کنید.

اندوالش و ایموجی ها

اندوالش و ایموجی ها

اندوالش صدها ایموجی رایگان جدید ایجاد کرده است که مربوط به کار در خانه و زندگی در سال 2020 است ، او یک مجموعه کامل ساخته است که سعی داشته با طراحی ها و رنگ های شاد و پرانرژی به روحیه مخاطبان خود کمک کند و با فروش ایموجی ها نقش موثری را دارد. این استیکرها با ،Instagram Stories ، iMessage و WhatsApp سازگار است. و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

جسیکا والش به Creative Boom گفت: “اکنون بیش از هر زمان دیگری به روش های بیشتری برای بیان خود در انزوا نیاز داریم ، زیرا ارتباطات دیجیتال است.” وی گفت: “همه ما دوران های منحصر به فرد و دشواری را پشت سر می گذاریم و این خواستار ایجاد ایموجی های جدید برای برقراری ارتباط مشترک و زبان مشترک میان مردم دنیا است که به صورت راسگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته شد. امیدواریم که اینها بتوانند دلخوشی یا طنز را برای مردم فراهم کنند. استفاده از ایموجی کاغذ توالت برخورد طنز آمیزی با مخاطبان برقرار میکنند.

 

“ما به عنوان افراد بصری ، ما عاشق ایموجی ها به عنوان روشی سرگرم کننده برای ابراز احساسات و اضافه کردن شادی به گفتگوهای خود هستیم. با این وجود ، احساس کردیم که مجموعه ایموجی های کنونی برای موارد منحصر به فردی که به عنوان طراح ها و افراد به عنوان افراد در سال 2020 در حال گذر هستیم محدود شده است. با تغییر COVID-19 زندگی ما ، تیم ما شروع به افزودن ایموجی ها به مجموعه ای کرد که مربوط به زندگی در این مواقع عجیب و دشوار است. “

جسیکا همچنین به ما می گوید که او و تیمش با ایموجی هایی که قصد دارند به زودی در کانال های اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند ، اقدام به ایجاد یادداشت هایی کردند. و والش علاوه بر انتشار ایموجی ها، در اینستاگرام مسابقه ای برگزار می کند تا مردم بتوانند با این ایموجی ها یادداشت های خنده دار خود را بسازند. جسیکا می افزاید: “جالبترین ها در فید اینستاگرام ما دوباره نمایش داده می شوند یا نمایش داده می شوند که به آنها جوایزی اهدا می شود. “

ماریانو پاسکال و واقعیت دیوانه

ماریانو پاسکال و واقعیت دیوانه

تصویرسازی های پر از جزئیات و خلاقانه ماریانو پاسکال  با عنوان واقعیت دیوانه بیان کننده نوعی آشوب و به هم ریختگی می باشد آشوبی که در قالب نرمال جدید قصد دارد تا بیان گر این روزهای کرونایی باشد.

The Lockdown ، آثار هنری پر جنب و جوش صحنه هایی از آپارتمان آرژانتینی نیستند بلکه از تصورات ماریانو پاسگال به عنوان تصویرگر برگزیده شده اند. قرار است آنها ذهنیت خود را بیان کنند: “تصویرسازی این صحنه ها اغلب کثیف و کمی مبهم به نظر می رسند. گویی این سردرگمی و ترس  را با شدت بیشتری به ما گوشزد می کند”

علت این به هم ریختگی این است که او گمان میکند که فکر من و اطرافیانم نیز نظم ندارد، ماریانو به Creative Boom می گوید:

“من می خواستم این اتاق ها احساس فشرده سازی و بسته بندی شدن بدهند ، پر از اشیاء باشند و این تصور را ایجاد کنند که انگار در تلاشند تا ما را خفه کنند. و راستش را بخواهید ، تمام این مدت که در خانه محصور شده ایم و ساعات زیادی را در همان فضا می گذرانیم این آشوب دلهره آور را کمی تجربه کرده ایم. “

ماریانو می گوید که از اضافه کردن جزئیات زیادی به تصاویر لذت می برد ، برخی خنده دار و غیر منتظره که می تواند یک داستان متفاوت را برای شما رقم بزند. کارهای او معمولاً انتزاعی ، پر از اشکال ، الگوی و بافت های جسورانه و بازیگوش است. وی می افزاید: “برای این سریال ، من تصمیم گرفتم با سبکی واقع گرایانه تر داشته باشم .” “فکر می کنم زمان بسیار خوبی برای  یک تکنیک تصویرسازی جدید باشد. علاوه بر این ، من همیشه واقعیت جادوگری را دوست داشته ام و اینکه چگونه یک شی معمولی  میتواند قدرت خارق العاده ای داشته باشد و جان بگیرند، به همین سبب سعی کردم تصاویرسازی هایم نیز از همین قائده پیروی کنند.”

خوان و ولنتین زگیر

تصویرسازی های کارگردان و هنرمند خوان دلان و والنتینا ایزاگویر ، تأثیر مثبتی بر روی اجتماع گذاشتند. کبریت هایی که پشت سر هم در یک ردیف ایستاده اند. این تصویرسازی نشان دهنده اهمیت ماندن در خانه برای جلوگیری از انتشارویروس است.

بنابراین تصویرگران و طراحان گرافیک در این دوران سعی بر آن دارند تا با بررسی رویدادهای روزانه و نیازسنجی مخاطبان برای روحی دادن، آموزش به موقع و رایگان و تقدیر از دکترها و پرستاران و هرکسی که به نحوی در این دوره خدمت رسانی میکند، به خلق تصویرسازی ها می پردازند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *