تصویرسازی کتاب کودک

تصویرسازی کودک یکی از بخش‌های اصلی طراحی کتاب است و بخش مهمی در دیزاین و ساختار کتاب های کودک دارد. تصویرسازی کتاب کودک با توجه به موضوع مورد سفارش خلق میشود. در این بین مهارت ارتباطی میان تصویرگر و سفارش دهنده برای هم سو کردن هرچه بیشتر ایده های خلاقانه در زمینه تصویرگری کودک بسیار موثر است.

قشر کودک بسیار حساس و دارای قدرت تخیل بالایی است. بنابراین تصاویر کتاب ها هرچقدر از عکس دور شده و به سمت تصویر سازی سوق پیدا می کند موجب می شود تا کودک برای درک و دریافت تصویرسازی ها از قدرت تخیل خود استفاده کند.

این موضوع به بالا رفتن درک تصویری و هوش تصویری کودک کمک شایانی  می کند. از آنجایی که بخش اعظم کتاب های حوزه کودک را تصویر تشکیل میدهد و فقط فضای اندکی به نوشته اختصاص پیدا می کند خوب است که توجه و دقت بیشتری به این بخش از کتاب داشته باشیم و برای مخاطبلن کودک خود ارزش قائل شویم.

تصویرگری کتاب در کتاب های بزرگسال هم به کار برده می شود. اغلب کتاب های تصویرسازی شده در حوزه بزرگسال کتاب های پزشکی، بهداشتی، کتاب های زیست و علمی هستند که اغلب آن نیاز به تصویرسازی های واقع گرایانه دارند.

برای سفارش و دریافت قیمت تصویرسازی کتاب کودک با شماره های وبسایت تماس حاصل نمایید.

در فرایند انجام پروژه های تصویرسازی کتاب کودک علاوه بر مهارت و دانش زمان و انرژی مضاعفی برای تصویرسازی گذاشته میشود. 

تماس مستقیم تلفنی

اهمیت تصویرگری کتاب کودک

تصویرسازی کتاب کودک در آموزش و القا مطالب به کودکان دارای اهمیت فراوانی است.

تصاویر در کتاب های رنج سنی کودک به خوانندگان اجازه می دهد داستان را تجزیه و تحلیل کنند. خصوصا کودکانی که با کلمات آشنایی کافی ندارند.

تصاویر به کودکان کمک می کند تا روایت داستان را بهتر بفهمند و درک عمیق تری نسبت به آن پیدا کنند. با ساده کردن داستان روایت را برای کودکان جذاب نگه می دارند.

تصاویر درکتاب های داستانی کودکان اولین قدم ها برای معرفی خواندن و رشد زبان آموزی و تشویق سوادآموزی است. تجزیه و تحلیل متن داستان را توسعه می دهد.

طبق تحقیقاتی که در انمجن ملی تصویرگری در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته کتاب های تصویرسازی کودکان مزایای بیشتری نسبت به کتاب های بدون تصویر دارند. چرا که مهارت های خواندن را در کودکان افزایش می دهند. همچنین به کودکان اعتماد به نفس می دهد.

به آن ها امکان میدهد تا در مورد آنچه در تصویرسازی ها می بینند، آنچه در داستان اتفاق می افتد حرف بزنند. این که شخصیت ها هرکدام چه می کنند. چه رویدادی را دنبال می کنند.

نکته ی دیگری که بسیار اهمیت دارد این است که تصویرسازی ها در نشان دادن بخشی از داستان که کلمات قادر به توصیف آن نیستند به کار می آید. هنگام خواندن کودکان در سنین پایین اغلب خسته می شوند. اینجاست که کتاب های مصورخواندن را لذت بخش میکنند.

کودکان همیشه ترکیبی از تصویزسازی و داستان سرایی را به کتابی پراز کلمه ترجیح می دهند.

وظیفه و کار تصویرساز کتاب کودک چیست؟

تصویر ساز کتاب کودک

تصویرساز شخصی است که باتوجه به متنی که از سفارش دهنده دریافت می کند فریمی را با توجه به مفهوم متن برای سفارش دهنده طراحی و اتد می کند. پس از تایید نهایی به اجرا درآمده و توسط صفحه آرا در صفحه چیدمان میشود.

برای اینکه این همکاری مثمر ثمر باشد، نویسنده باید از قبل هدف های خود را مشخص کند بیان انتظارات و چشم انداز کلی کارا ارائه دهد. تصویر ساز یا تصویرگر کتاب کودک در پروژه تصویر سازی باید موارد زیر را رعایت نماید:

تصویرسازی کتاب کودک چه مزایایی دارد؟

این کار موجب میشود که موضوع اصلی داستان با روشی جذاب و گویا به جان بخشیدن کارکترهای داستان کمک زیادی کند و مخاطب کودک ارتباط بیشتری با سوژه دریافت کند.

با تمام احترام برای همه سفارش دهندگان عزیز، لطفا توضیحات زیر را در نظر بگیرید.

چه مدت زمانی برای اجرای پروژه تصویر سازی کودک وقت لازم است؟

بستگی به نوع پروژه به قرار زیر است:

  • تک فریم مجلات، پازل، پوستر،صفحات بازی بین 4 تا 7 روز کاری
  • مجموعه صفخات کتاب با در نظر گرفتن تعداد صفحات حدود 15 صفحه تصویرسازی بین 25 تا 30 روز کاری
  • طراحی کارکتر تبلیغاتی (مسکات) بین 7 تا 10 روز کاری

موارد بالا متناسب با نوع سفارش متغیر خواهد بود.

مراحل گرفتن سفارش تصویرسازی کتاب کودک و انجام آن:

سفارش تصویرسازی کتاب کودک

احتراما جهت استفاده هرچه بهتر از زمان بندی و برنامه ریزی اجرایی پروژه های تصویر سازی کودک لازم میدانم این توضیحات را به محضر شما ارائه دهم.

  • دریافت سوژه اولیه از سفارش دهنده که شامل: دریافت ایده ، داستان ، توضیحات نویسنده و سفارش دهنده و نوع تکنیک مورد نظرآن و درک حال و هوای کار نویسنده برای اجرای اثرو ترکیب ایده های نویسنده با ایده های شخصی
  • صحبت با سفارش دهنده درخصوص برنامه ریزی و زمان بندی پروژه
  • بررسی پیشنهادات و نظرات سفارش دهنده و نویسنده توسط تصویرگرو مطالعه در حوزه مربوط
  • ارسال پیش فاکتور به سفارش دهنده و تایید آن توسط ایشان
  • عقد قرارداد
  • پیش پرداخت اول طبق قرارداد قبل از شروع اتد کار
  • طراحی اتود اولیه
  • ارسال اتود خطی اولیه و سپس اجرای کامل یک فریم و تایید نهایی سفارش دهنده
  • اخذ تاییدیه کتبی از سفارش دهنده جهت تولید سایر صفحات و ملزومات پروژه
  • تولید و اتمام پروژه (تحویل فایل کم حجم به سفارش دهنده) و تائید نهایی توسط ایشان
  • پرداخت مابقی مبلغ توافقی سفارش توسط سفارش دهنده
  • ذخیره نهایی اسناد وارسال نهایی فایل چاپی برای سفارش دهنده طبق درخواست او در زمان مشخص شده

تعرفه تصویرسازی کتاب کودک

قیمت تصویرسازی یا تصویرگری کتاب کودک با توجه به پرجزییات یا کم جزییات بودن تصویر متغیر است. برای اطلاع از قیمت تصویرسازی کتاب کودک با شماره های سایت تماس حاصل نمایید.

قیمت تصویرسازی کتاب کودک

تصویرسازی کتاب کودک و نوجوان

از لحظه‌ای که اولین کتاب را به کودکان نشان می‌دهیم، آن‌ها سفری خواندنی را شروع می‌کنند که از دوران خردسالی و کودکی آغاز شده و تا دوران نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد. از 8 تا 12 سالگی دوران هیجان انگیزکودکی و نوجوانی است.

کودکان در حال رشد احساسات و هویت خود هستند. در این زمان خواندن می تواند یک پشتیبان ضروری برای آنها باشد. می تواند اطلاعات بدهد، به کودکان کمک کند تا احساسات خود را شکل دهند و رفتار دیگران را توضیح دهند.

این نکته را باید دانست که کودکان و نوجوانان یک کد تصویری را بهتر از یک رمز کلامی درک می کنند. یک تصویرسازی خوب به اندازه هزار کلمه بار معنایی دارد. بچه ها معمولا ترجیح می دهند وقت خود را صرف تماشای تصویرسازی ها و طراحی های کتاب کنند. سرنخ پنهان را دنبال کنند.

اختلاف یا همبستگی میان متن و تصاویر برایشان جذاب است. اگر در همین راستا متن و تصویرسازی ها به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند بهترین نتیجه حاصل می شود. گاهی اوقات منظور از ترکیب، پیدا کردن حتی یک کلمه در متن کتاب است که منجر به یک فریم کامل تصویرسازی می شود.
تصویرسازی کتاب نوجوان هدف های زیر را دنبال میکند:

  • پرورش و بالا بردن سواد بصری.
  • انتقال سریع و آسان مفاهیم کتاب.
  • بالا بردن شور و شوق مخاطب.
  • کمک به نهادینه کردن فرهنگ و هنر جامعه
  • تخیل را گسترش می دهد و نوجوان را به تفکر وا میدارد.

تصویرسازی چیست؟

تصویرگر هنرمندی است که برای شرکت ها و صنایع مختلف از جمله طراحی مد، کتاب های کودکان، مجلات، دفترچه های پزشکی، وب سایت ها، طراحی های فنی و تبلیغات، تصاویر دو بعدی ایجاد می کند. تصویرگری سیاه و سفید، رنگی و یا استفاده از نور و سایه از تکنیک های مختلف دیگر بهره می برد.

به طور معمول تصویرگر تصمیم می گیرد که طبق یک استعداد خود در یک صنعت خاص تخصص پیدا کند و به عنوان یک فریلنسر فعالیت کند. اگر او در طراحی لباس برتری داشته باشد، تبدیل شدن به یک تصویرگر مد، یک ویژگی طبیعی است.

اگر حیوانات، شاخ و برگها یا سازندهای زمین یک قوت باشند، تبدیل شدنش به یک تصویرگر علمی مناسب خواهد بود. یک تصویرگر پزشکی به استعداد در تركیب اعضای بدن یا نقشه های بدن انسان یا اقدامات جراحی نیاز دارد.

تصویرگر همچنین می تواند برای یک شرکت تبلیغاتی مشغول به کار باشد و برای برچسب ها، مواد تبلیغاتی یا بسته بندی ها تصویر بکشد. تصاویر جدید همیشه برای بسته بندی کاغذ، کارت تبریک، کتاب، جلد مجله و تبلیغات مورد نیاز است.

تصویرسازی کتاب کودک

تصویرسازی چه کاری انجام می دهد؟

تصویر سازی یک ابزار ارتباطی شگفت انگیز است. کلمات می توانند چیزی را برای شما توضیح دهند، اما یک تصویر می تواند چیزی را به شما نشان دهد. یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد.

مصورها می توانند یک احساس، یک معنی یا یک ذات را که گاهی اوقات مؤثرتر از یک دیوار متن است منتقل کنند.

تصاویر می توانند یک ایده پیچیده را ساده تر کنند. تصاویر میتوانند کلمات یا پیامی را که به کاربر تحویل داده می شود، تعریف کنند. گاهی اوقات تصاویر بدون هیچ توضیحی لازم به تنهایی میدهند و همه چیز را بیان می کنند.

تصویرگران به چند دسته تقسیم می شوند؟

انواع تصویرگران در طیف وسیعی از صنایع وجود دارد.

تصویرگر تحریریه

یک تصویر درست و کارآمد می تواند فوراً جوهر ایده را به وجود آورد و نیاز به توضیحات مفصل را از بین می برد.

تصویرگرهای تحریریه تصاویری را ایجاد می کنند که با مقالات مکتوب در روزنامه ها، مجلات و مجلات همکاری می کنند.

تصاویر تحریریه داستان را زنده می کنند، نکات اصلی در یک مقاله را بیان می کنند و خوانندگان را مجبور می کنند با بعضی اوقات درک محتوای مکتوب درگیر شوند (برای مثال ، تصاویر سیاسی ،طنز ،علمی یا پزشکی) می تواند پیش بینی امور را آسانتر کند.

مدیران هنری بسیار متکی به تصویرگران تحریریه هستند تا از آنها درجهت زیبایی بصری صفحه و درک مطلب استفاده کنند.

مدیر هنر با در اختیار قراردادن اطلاعات یا همان مطلب تحریریه به تصویرگر منتظر ایده پردازی و اجرای تصویرگر می ماند.

آنها با هم به عنوان یک تیم همکاری می کنند تا بهترین تصویرها را ایجاد کنند یا داستانی را بیان کنند. برای تصویرگرانی که می توانند مهارت های هنری را به همراه ایده های مفهومی جدید ارائه دهند، فرصت های فراوانی وجود دارد.

تصویرسازی مسکات

یک تصویرگر محصول برای تصویرسازی از یک محصول یا یک ویژگی محصول در مشاوره و همکاری با مشتری های خصوصی یا با آژانس های تبلیغاتی مشارکت میکند. آنها برای مواردی مانند بروشور، بسته بندی تجاری، محصولات آنلاین و اشکال مختلف تبلیغاتی تصویر سازی می کنند.

تصویرگران محصول، تصاویر خود را راهی برای هویت سازی یگ محصول و به عنوان بخش مهمی از معرفی محصول می دانند که برای موفقیت محصول باید به درستی بین شود.

تجربه مصرف کننده از محصول با داشتن مفاهیم جدید یا ویژگی هایی که به صورت بصری توضیح داده می شود می تواند در معرفی محصول بسیار تاثیر گزار باشد.

یکی از نقش های بارز تصویرگر مسکات این است که او میتواند جنبه هایی از محصول را که کمتر مورد اهمیت قرار گرفته شده است را پررنگتر کند. همچنین میتواند ویژگی خاص یک محصول را که با توضیحات نوشتاری واضح نیست را نشان دهد و درک عمیق تری از کارایی آن را ارائه دهد.

تصویرگر کتاب کودک

تصویرگران کتاب کودک ، تصاویر را در کنار متن نوشتاری برای هر دو کتاب داستانی و غیر داستانی ایجاد می کنند (کتاب کودک به طور معمول برای بچه های 7تا 12 سال طبقه بندی می شود).

تصویرگر از طریق اثر خود می تواند به زنده کردن یک داستان یا سوژه کمک کند و یک کتاب را پر رنگ تر، جالب تر و پرتحرک تر جلوه دهد. اگرچه تصویرسازی دیجیتال رایج ترین روشی هستند که تصویرگران کار خود را انجام می دهند، اما برخی از هنرمندان برای ایجاد تصاویر خود ترجیح می دهند از روش های سنتی مانند اجرای دستی استفاده کنند که می توانند قبل از انتشار به صورت دیجیتالی اسکن شوند.

تصویرگران کتاب کودکان می توانند به صورت آزاد و یا برای یک شرکت ویا انتشارات فعالیت کنند. در هر صورت  آنها به احتمال زیاد از مراحل برنامه ریزی کتاب تا اجرای نهایی کتاب با ناشران تعامل می کنند.

معمولا تصویرگر و نویسنده کتاب همدیگر را ملاقات نمی کنند. این مراحل توسط ناشر شروع می شود و به تصویرگر داستان، داستانی کامل را می دهد و سپس اجازه می دهد اتدهایی از متن را که باعث جذاب تر و تعامل بیشتر داستان با مخاطبش دارد را ارائه دهد. پس از دستیابی به توافق و بستن قرارداد کار تصویرگر شروع میشود.

چگونه می توانیم به عنوان تصویرگر کتاب کودک فعالیت کنیم؟

همانند یک نویسنده موفق کودک، تبدیل شدن به تصویرگر موفق کتاب کودک، نیازمند کار و تحقیقات شما را در این زمینه است. مهم نیست که هنر شما چقدر عالی باشد ، باید یک نمونه کار بسازید که متناسب با بازار کتاب کودکان باشد و سلیقه روز ناشران و مخاطبان را جلب کند برای این کار نیاز است بازار تصویرگری کتاب کودک را درایران بشناسید.

زمانی را صرف دیدن کتابهای کودکانی کنید که چشم شما را جلب می کند. توجه کنید که چه چیزی شخصیت ها را جذاب میکند. منظم جستجو کنید. در مورد نمونه کارهایتان از یک گروه دوستان متخصص و هم رشته و منتقدین با تجربه کمک بگیرید تا کار شما را نقد کنند.

درمورد انتشارات کودک و نشریات کودک تحقیق کنید و رزومه خود را ارسال کنید و به دستورالعملهای خاص برای انتشارات مورد علاقه خود بنگرید.

برای مثال شما به طور معمول کارت پستالهایی با موضوع تصویرگری کتاب کودک را به انتشارات مورد علاقه خود ارسال می کنید که در صورت تمایل به دیدن کارهای بیشتر با شما تماس می گیرند.

نمونه کار تصویرسازی کتاب کودک

تصویرگری کتاب کودک همیشه زمینه ای بوده است که به من این فرصت را می دهد تا از پتانسیل خلاقیت که در درون همه ما هست نهایت استفاده را ببرم. از آنجا که مخاطبان تصویرگری هایم اغلب کودکان هستند، استفاده از رنگ های روشن و واضح از اهمیت بالایی برخوردار است.

هربار با هر داستان جدید خودم را به چالشی جدید دعوت می کنم و با ماجرای داستان همراه شده و در فضای جادویی که ایجاد می کند غوطه ور می شوم.

در اینجا برخی نمونه آثار تصویرسازی مهسا ولی زاده انجام شده با تکنیک مختلط و دیجیتال قرارگرفته است که با قلم نوری اجرا می شوند.
نمونه آثار شامل تصویرگری های جلد کتاب و تصویرگری های داخل کتاب کودک و بزرگسال می باشد.

برای آموزش تصویرسازی کتاب کودک و سفارش پروژه از طریق لینک تماس سایت با ما در تماس باشید.

پرسش های متداول:

آیا تصویرسازی کتاب کودک دقیقا طبق متن نویسنده انجام میشود؟

بله، معمولا قبل از شروع پروژه تصویرسازی کتاب کودک تحقیقات زیادی در مورد متن انجام می شود. اینکه داستان در چه زمانی و چه منطقه ای و چه فرهنگی نوشته شده است. تمامی اطلاعات مورد نیاز را میتوان توسط مطالعه و ویکی پدیا و گفت و گوی مستقیم با نویسنده کتاب بدست آورد.

چه میزان تخیل تصویرگر در اجرای نهایی تصویرسازی موثر است؟

لازمه فرایند تصویرسازی تخیل است. بخش مهم تبدیل تخیل تصویرگر به تصویرسازی، تمرین و ممارست فراوان است. چرا که ما انسانها ساعت های زیادی را درطول روز به خیال پردازی میگذرانیم خصوصا در سنین کودکی.

خلاقیت در تصویر سازی نیازمند داشتن تخیل قوی و نحوه درست انتقال این تخیل به صفحه کاغذ است. هماهنگی میان ذهن خیال پرداز با دستان توانمند یک تصویرگر با چاشنی خلاقیت رمز کار یک تصویرگر موفق است.

کدام قسمت متن در تصویرسازی آن کلیدی است؟

نمیتوان روش دقیقی برای جدا کردن قسمت های کلیدی متن در نظر گرفت اما میتوان با در نظر گرفتن این نکته که هر داستان یا متنی دارای یک نقطه عطف در تصویرسازی است، که تصویرگر با بیرون کشیدن این نقاط و تبدیل آن به استوری برد فضاسازی کل داستان را باتوجه به تعداد صفحات کتاب تقسیم بندی می کند.

نویسنده تا چه حد میتواند در انتخاب تصویرسازی ها نقش داشته باشد؟

تعامل نویسنده و تصویرگر یکی از بهترین روش های تولید یک کتاب کودک است. چرا که نویسنده درک کامل و جامعی از محتوای متن داشته و نقطه نظرهای او هرچند کوتاه در فرایند تخیل پردازی و اتد های اولیه ساخت کارکتر داستان نقش اساسی دارد.

آیا بازار فروش کتاب های کودک خوب است؟

یکی از سوال های اصلی نویسندگانی که تازه وارد حوزه چاپ و نشر کتاب شدند این است که با توجه به هزینه ای که برای کتاب کودک پرداخته می پردازند از تصویرسازی و صفحه آرایی گرفته تا مجوز و چاپ کتاب، آیا فروش خوبی هم خواهد داشت؟

در ابتدای امر شروع کار هر نویسنده ای با چالش های زیادی روبه رو می شود که مهم ترین آن فروش کتاب است. معمولا به نویسندگانی که تازه کارهستند پیشنهاد می شود که تصویرسازی باکیفیت برای کتابشان در نظر بگیرند. چرا که در ابتدای امر یک داستان هرچقدر هم که جذاب باشد چون مخاطب آن کودک است تصاویر نقش بسیار مهمی در تشویق کودک و والدین کودک برای خرید کتاب دارد.

بنابراین بایستی از تصویرگران مجرب و کاربلد کمک بگیرند و در انتها از تعداد تیراژ پایین برای کتاب خود استفاده کنند. چاپ دیجیتال به صرفه ترین راه برای تعداد پایین چاپ کتاب است. اما چاپ افست تیراژهای بالای 500 تا 1000 کتاب را چاپ می کند.

بعد از تصویرسازی کتاب چه مراحلی را تا چاپ نهایی کتاب باید طی کنیم؟

بعد از تصویرسازی کتاب نوبت به صفحه آرایی آن می رسد و در پایان صفحه آرا فایل آماده چاپ را برای گرفتن مجوز به انتشارات تحویل دهد.

فرایند گرفتن مجوز معمولا بین 2 تا 7 روز کاری زمان می برد و پس از آن اصلاعات شناسنامه و فیپای کتاب درون صفحه شناسناه کتاب توسط صفحه آرا جایگزین می شود.

فایل با کیفیت بالا برای چاپ نهایی به چاپخانه تحویل داده می شود.

چه چاپی و چه کاغذی برای کتاب کودک بهتر است؟

بهترین چاپ برای کتاب کودک چاپ افست هست و بهترین کاغذ، گلاسه چرا که کیفیت و تناژ رنگی و شارپ بودن و شفافیت رنگ ها را در حد اعلای خود به نمایش می گذارد.

اما چاپ افست برای نویسندگانی به صرفه س که چندین اثر چاپ شده دارند و ریسکی از بابت تعداد بالای نسخه های چاپی ندارند و ازین رو با چاپ هزار نسخه از کتاب خود با کیفیت افست بر روی مقوای گلاسه کیفیت بالای رنگ و چاپ را تجربه میکنند.

برای توزیع کتاب ها بعد از چاپ چه مراکزی فعالیت میکنند؟

کتاب فروشی ها، شهر کتاب ها، کتابخانه ها و سایر مراکز فرهنگی در صورت موافقت میتوانند به صورت دریافت درصدی از حق فروش کتاب ها تعدادی از نسخه ها را برای فروش به این مراکز بسپارید.

چگونه میتوان فهمید که یک کتاب پرفروش میشود؟

فاکتورهای مختلفی در این مورد تاثیر گزار هستند. اما به صورت کلی میتوان به جذابیت داستان و تصویرسازی ها و کیفیت چاپ و نوع انتشاراتی و مراکز توزیع آن اشاره کرد.

تعداد صفحات کتاب کودک از چه تعداد شروع می شوند؟

کتاب کودک مانند هر کتاب دیگری در هنگام چاپ، تعداد صفحات باید ضریبی از چهار باشند. معمولا کتاب کودک از 8 صفحه شروع می شود و 12، 16، 20، 24 و… را شامل میشود.

در تصویرسازی کتاب کودک که به صورت دیجیتال انجام می شود تصویرسازی رنگی بهتر است یا سیاه و سفید؟

سوال متداولی که سفارش دهندگان به علت کم کردن هزینه ها می پرسند این است که اگر تصویرسازی های صفحات داخلی کتاب سیاه و سفید باشند بهتر است یا رنگی! مسلما تا حد ممکن در کار کودک اگر بحث هزینه ها را کنار بگذاریم، چیزی که آشکار است تصویرسازی های رنگی برای کودکان همیشه از ارزش و اهمیت بالاتری برخوردار بوده است.